The Role of REIT's in Asset Allocation

Booth, G. Geoffrey; Broussard, John Paul

We explore the risk of large losses in the context of the asset allocation decision involving real estate investment trust (REIT) stocks and a well-diversified portfolio of stocks proxied by the S&P 500 stock index. We examine the performance of 11 different portfolios. Our statistical framework measures return in the conventional manner but uses lower partial moments with probabilities estimated by extreme value theory to measure risk. We confirm the traditional finding that REIT returns are tess volatile and document that REITs enhance portfolio performance by providing the investor with protection against downside risk associated with extreme negative returns.

Dans cet article, nous explorons le risque de grande perte dans le contexte de l'allocation d'actifs. L'univers d'investissement comprend un portefeuille d'actions bien diversifié (l'indice S&P 500) et des fonds investis dans des actifs immobiliers aux États-Unis (real estate investment trust ou REIT). Nous examinons la performance de 11 portefeuilles différents. Notre cadre d'analyse statistique reprend les mesures classiques pour analyser les rentabilités mais utilise les moments partiels avec des probabilités estimées à l'aide de la théorie des valeurs extrêmes pour mesurer le risque. Nous confirmons les résultats traditionnels que les fonds investis dans des actifs immobiliers sont moins volatiles et documentons que ces actifs améliorent la performance des portefeuilles en fournissant à l'investisseur une protection contre le risque de baisse associé à des rentabilités extrêmes négatives.